Glejte, kako apostol s piÄlimi
besedami opisuje novo življenje, ki bi nam vsem ugajalo in za katero si želimo,
da bi postalo obÄe pravilo za vse Äloveštvo: \"živeti na tem svetu trezno,
praviÄno in pobožno.\"
V središÄu treh znaÄilnosti novega življenja je praviÄnost; praviÄnost je
skladnost z vsem tistim, kar je prav, z božjimi in Äloveškimi zakoni; je
delovanje v vseh okolišÄinah, kakor je prav; je dajanje vsakemu, kar mu
pripada. PraviÄnost je torej krepost, ki ureja vse odnose. V njej je korenina
miru. Živeti praviÄno pomeni živeti tako, da povsod najdemo vodilo za vedenje v
odnosu z vrednotami, osebami, siuacijami in njihovimi cilji.
Pobožnost pomeni biti domaÄ z Bogom, Äutiti njegovo tesno bližino, obÄutiti jo
z užitkom in veseljem. Pomeni živeti odnose praviÄnosti ne z neko hladno
strogostjo, ampak kot prosevanje božje dobrote in nežnosti v vsakdanjem
življenju, vse ure dneva in ne le omejeno na Äas molitve.
SlednjiÄ pa še treznost, ki je zmernost, modra uporaba dobrin tega sveta. Ne
smemo zavreÄi nobene dobrine sveta; prej smo povabljeni, da vse stvari
ovrednotimo glede na njhovo težo, zasluge, da znamo izvajati kontrolo nad
svojimi hrepenenji in disciplino: disciplino Äutov, telesa, duha, življenja,
red v stvareh, tako da živimo praviÄnost v toplini domaÄnosti z Bogom.
ÄŒe še dalje sledimo besedilu svetega Pavla, se vprašamo: je mogoÄe živeti te
resniÄnosti \"na tem svetu\", v tej družbi? In jih živeti dan za dnem?
Sveti Pavel odgovarja: \"Razodela se je božja milost.\" Novo življenje
je namreÄ dar, je zastonjska podelitev, ki nam jo daje Bog. Ni preprosto neki
ideal, ki bi si ga zastavili in o katerem bi neomajno vedeli, da smo daleÄ od
njega; je milost, ki se je že razodela.