Na ta starodavni praznik 50 dni po veliki noÄi, so prvotno obhajali spomin na žetev; bil je praznik mesecev, kasneje pa je postal praznik obnovljene zaveze in je torej opozarjal na dar Postave na gori Sinaj.
BuÄanje, kakor buÄanje vetra, in ogenj tako spominjata na božjo prikazen, na tisto veliko starozavezno teofanijo (bogorazodetje). Veter, ki vdira, je še posebej znamenje vdora Boga v svet, Boga, ki si vzame v last Äloveško ustvarjenino, kot je vzel v last Jezusa in kakor si jemlje v last vsakega vernika. To je znamenje novega Äloveštva v Duhu. Ogenj, po katerem se vsakemu javlja Sveti Duh v obliki jezika, pa ta osebni in enkratni odnos s Trojico zapeÄati. Je znamenje Boga, ki vstopa v slehernega kot razsvetljujoÄi ogenj, ki použiva in potem postaja beseda v Cerkvi.
Iz vetra in ognja se rojeva dar jezikov. Medtem ko je mnogoštevilnost jezikov v Babilonu poudarila razkol in zmedenost v Äloveštvu, pa je zdaj mnogoštevilnost jezikov, ki jih razumejo, zaÄetek univerzalnosti Cerkve, edinega Kristusovega telesa, ki z enim samim jezikom naznanja velika božja dela.
Binkošti torej niso same po sebi le praznik Svetega Duha. Praznik Svetega Duha obhajamo vsako nedeljo, pri vsakem bogoslužju, pri vsakem zakramentu. Na binkošti obhajamo predvsem zgodovinski praznik zaÄetka Cerkve v moÄi Duha.
To je praznik Jezusove Cerkve, ki živi od njegovega Duha.