Znova moramo odkriti koristnost posta za nas, Äisto asketsko koristnost,
s katero se vadimo v lastnem posveÄevanju.
Kako je mogoÄe v družbi, kakršna je naša, še vedno govoriti o spokorniških
delih kot je post?
ÄŒe hoÄemo odgovoriti na to vprašanje, moramo premisliti, da ima telesna odpoved
široko uporabo in ji moremo z nekaj dobre volje dodeliti prostor v svojem
vsakdanjem izkustvu.
Odpoved hrani ali jeziku se lahko jasno nanaša na obroke, ko se vsake toliko
Äasa odpovemo nekemu obroku ali ga zmanjšamo na najmanjšo možno mero. ÄŒe pa
dobro premislimo, zadeva tudi mnogo drugih stvari s podroÄja ugodja, na katere
smo nekaj desetletij že kar preveÄ navajeni: toliko postankov v kavarnicah in
lokalih brez pravega razloga, na primer; kajenje; sladoled; kavice braz števila
Äez dan. ÄŒe nam na tem podroÄju uspe kakšna odpoved, nam to ne bo škodilo in
nas bo spominjalo, da hodimo po poti za Jezusom proti križu in proti veliki
noÄi.
Post oÄi ali podob: to je še ena oblika dokaj pomembne odpovedi za naše duhovno
dobro poÄutje.
Mislim, da smo vsi prepriÄani, da je nepremišljeno sedenje pred televizorjem,
zlasti ko gre za otroke in mladostnike, popolnoma neprimerno in je neke vrste
zasiÄevanje, raz-vzgajanje, na katero se moramo odzvati, in to tako, da se
nauÄimo izbirati in razloÄevati. ÄŒe bomo zaÄeli s tem in bomo ubežali
skušnjavi, Äeš da je to preveÄ Äudaško ali otroÄje, bomo zaznali, kako to
vpliva na naše življenje, na molitev, na živce, na nadzor Äutov, na fantazijo
in predstave, in sicer bolj, kot bi si mislili. Gre za majhne stvari, od
katerih pa so odvisne velike.
Postni zdržek lahko torej nanašamo na mnoge prvine svojega vsakdanjega
življenja in ga lahko vsak izmed nas živi v vsej preprostosti.